Apropó

Eszembe jut valami néha olyan gondolat, amit érdemesnek tartok arra, hogy közzétegyem.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

911

2008.07.15. 17:43 Apa54

 

2008-09-11
A dátum apropójaként eszembe jutott, hogy miként jutott tudomásomra a New Yorkban bekövetkezett terrortámadás híre. Fehérvárról tekertem haza pakkal, bevásárlásból. A teraszon állt a Mucikám, a félelemtől riadt arccal közölte a hihetetlen — Megtámadták Amerikát!— Most mi van? Nézek, mint a moziban hitetlenkedve. A kaja kicsomagolása késett, előbb szörnyülködve néztem a televízióban az eseményeket. Beindult a legvadabb fantáziám, amint elképzeltem milyen lépéseket tesznek az amerikaiak ezek után. Hát szerencsére nem az következet be amire gondoltam, mert már a lehetséges válaszlépések, és a további reakciók latolgatásának puszta víziójától, ott is vakartam, ahol nem is viszketett. Az okokra nagyfejű szakértő tudorok azóta is keresik a választ, mint ahogy az egyik riadt amerikai polgár kérdezte a riportertől, hogy — Miért támadtak meg bennünket?— Hej de sok oka van, de én csak egyet mondok: a szegénység. Ez a tetves világ már csak ilyen igazságtalan, az egyiknek mindent, a másik semmit. De nem folytatom, mert a végén megbélyegeznek, hogy én egy demagóg populista vagyok.

Olvastam egy rövidke cikket az alábbi poszton a http://miertcion.blogspot.com/2008/09/911-emlkezz.html aminek két sorra „Az iszlám barbarizmus ezen a napon üzent hadat a civilizációnak”, Az euroatlanti civilizáció mindenképp győzedelmeskedik".az alábbi gondolatokat ébresztette bennem. Véleményem szerint a keresztény és iszlám civilizáció kialakulásának időbeni különbözősége okozza a meglévő ellentétek forrását. Ha olvasná a fenti megállapítást egy iszlám hivő, biztos „kiakadna rajta”. A középkor 1200-as éveiben a kereszténység is hasonló jeleket mutatót, mint ami a Mohamedán próféta jelenlegi követiből kiváló, eltévelyedett vallási fanatikusok eszmeiségében tükröződik 

” Nem vagyok egy pallérozott elme, hogy történelmi tudományossággal tudjam bizonyítani pro és kontra a fenti megállapítás tévedhetetlenségét, csak a „józan paraszti eszemre” hallgatok, mintegy megérzésképpen. A fenti megállapítás nem biztos, hogy beigazolódik. Inkább optimistának, mint realistának ítélem meg, ja kérem, mondhatja az olvasó, ez attól függ milyen pozicióból nézem. Idővel ki fog alakulni egy lenyugodott iszlám civilizáció, de az lehet, hogy a kereszténység által létrehozott civilizációnak nem fog tetszeni.

Nem győzöm eleget szajkózni, de amíg ilyen nagyok lesznek a jólét és a nyomorúság közti különbözőség, nem nyugszik meg ez a háborgás.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://apropo2.blog.hu/api/trackback/id/tr75569642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása